גוני יעקובוביץ עזר, מנהלת תחום תקשורת שיווקית בבזק בינלאומי, תמיד צריכה לחזור על השם שלה כשפוגשת אנשים חדשים – אבל כבר בילדות היא הבינה שהשם השונה מייצר לה בולטות וזכירות ■ מלבד העובדה שהיא חובבת תוכים מושבעת היא גם אמא ליהונתן ועלמה, מציירת למגירה ולא מפספסת אף סרט של וודי אלן ■ שאלנו אותה על המסע שלה בעולם השיווק ומה היא מחפשת כשהיא מגייסת עובדים.
מה הסיפור האישי ואיך את באופן אישי "התגלגלת" לתחום הדיגיטל והפרסום?
"הוריי בחרו לי שם קצת שונה ולכן בילדותי, בכל שלב שהכרתי אנשים חדשים, הייתי צריכה לחזור על השם שלי יותר מפעם אחת ותמיד שיבשו לי את השם (ג'וני/ טוני/ רוני/ מוני/ בוני והרשימה עוד ארוכה), התעכבו או צחקו עליו .ייתכן שילדה אחרת במקומי הייתה מתבאסת מהסיטואציה, אבל אני עוד כילדה הבנתי שהעובדה שהשם שלי שונה דווקא מייצרת לי בולטות וזכירות ואלו ערכים שאימצתי לאופן החשיבה וההתנהלות שלי בחיים ומיותר לציין שזה אחד מיסודות הקריטיים להצלחה בפרסום – אז כנראה שהשם היה הפרומו לקריירה שלי ☺.
בחיי הבוגרים יותר, די סימנתי לעצמי את תחום השיווק והפרסום כמטרה, אחרי שהשתחררתי מהצבא התחלתי לעבוד במוקד שירות בחברת תקשורת גדולה בתקופה שעולם הדיגיטל היה עדיין בחיתולים וחבילות אינטרנט עוד מכרו בדולרים… כבר אז, כשאנשי השיווק היו מגיעים אלינו למוקדי השירות ומחברים אותנו למהלכים השיווקיים ולאג'נדה של החברה, עולם הפרסום והשיווק מאוד קרץ לי והחלטתי שזה התחום שבו אעסוק .
בעקבות כך, החלטתי ללמוד תקשורת ואפילו כמעט נרשמתי ללימודי קופירייטרינג ולבסוף החלטתי ללכת על ה-"סטאז" הכי אפקטיבי של הפרסומאים והתחלתי לעבוד כתקציבאית במשרד פרסום כשאחד מלקוחותיי הייתה חברת בזק בינלאומי ומשם השאר היסטוריה…"
בזק בינלאומי פועלת בשוק מאד תחרותי, כיצד את בתור מנהלת התקשורת השיווקית בחברה, דואגת לבדל אותה מן המתחרים?
"עד לפני שנה, במשך 4 שנים, הבידול התקשורתי הטכנולוגי המרכזי שלנו היה הכבל התת ימי, שבזכותו אנו מספקים את האינטרנט עם הביצועים הטובים ביותר. כיום, אין כמעט לקוח בארץ שלא מכיר את מטבע הלשון של התוכי 'כבל תת ימי יש לך?!'.
עם זאת, הבנו שזה לא מספיק ושאסור לנו לקפוא על השמרים ושאנו צריכים לייצר ערך משמעותי נוסף לגולש הישראלי ולכן לפני שנה נכנסנו כחברת התקשורת הראשונה בישראל לזירת הסייבר ה"בתולית" ובכך למעשה יצרנו בידול נוסף באינטרנט על ידי לקיחת הובלה על זירת הגנת הסייבר הישראלית ועל הגנת הלקוח הפרטי מפני הונאות ואיומיי הסייבר.
כחלק מיישום האסטרטגיה השיווקית, השקנו את ה-Cyber Wall, שירות חדשני שמתמקד בהגנה מפני הונאת סייבר כגון -גניבת מידע, פרטים אישיים וזהויות באמצעות התחזות לאתרים פופולריים, ספקי שירות וכו' ("פישינג"). האתגר התקשורתי בהשקת מהלך בסדר גודל כזה, בזירה שעדיין אף אחד לא "עבד" בה, הוא שצריך להפנות הרבה משאבים לחינוך שוק בכדי להסביר לצרכן שיש איומים חדשים כיום באינטרנט. השקענו משאבים רבים בהנגשת המידע על האיומים באופן ידידותי כך שלא ייצר חסמים אצל הצרכן ובנוסף השלמנו את המהלך ביצירת המודעות שלבזק בינלאומי יש את הפתרון האופטימלי לכך."
תוכלי להרחיב על המהלכים השיווקים שהיו כרוכים בהשקת ה-Cyber Wall?
"המהלך כלל השקה בת 3 שלבים עם פריסת מדיה רחבה (360) שכללה TV, שילוט, פריסה רחבה באתרי המובייל הגדולים במדינה, וידאו ברשת ועוד – טרום ההשקה דאגנו להעלות ברשת כתבות תוכן שמטרתן הייתה להעלות את המודעות לאיומיי הסייבר. בהמשך עלינו עם סרטון השקה הומוריסטי שחשף את הבשורה החדשה שלנו בכיכובו של התוכי שעבר "מחנה אימונים" כמומחה להגנת סייבר, הסרטון הפנה את הצופים לזירה דיגיטלית ייעודית שבנינו לסייבר הכוללת סרטון הסבר ידידותי ותוכן עשיר לגולש שהנגיש את האיומים באינטרנט של היום.
בשלב האחרון של ההשקה, עלינו בסרטוני טיזר עם דמות מוחשכת שנפלה ברשת ולא רצתה להיחשף. אחרי מספר שעות חשפנו את הוידיאו המלא בו צרפנו לתוכי את לא אחר מחיים הכט – איימת הרמאים והנוכלים בפריים טיים, שכמעט נפל ברשת בעצמו… אלמלא התוכי שבא להציל אותו שניה לפני…"
אם לא היית בעולם הדיגיטל, איפה הכי סביר שהיינו פוגשים אותך?
"מורה וכוראוגרפית למחול – בצעירותי רקדתי, אז ייתכן שהייתי חוזרת לאהבתי הראשונה.
אופציה נוספת היא פסיכולוגית – אנשים באופן כללי מסקרנים אותי ואני אוהבת להבין מה מניע אותם."
מהן שלושת התכונות הכי חשובות לדעתך לאנשי דיגיטל?
- רעב וסקרנות – בעולם שמשתנה כל הזמן ומתפתח צריך דרייב ללמידה ואנרגיות להתעדכן ולחקור כל הזמן את התחום
- אוטודידקטיות – יכולת הכרחית למנהל דיגיטל שצריך כל הזמן להתעדכן בשינויים הטכנולוגיים ובהתפתחויות
- לדעת להיות מחובר לקרביים העסקיים של הארגון
איזו עצה תוכלי לתת למי שרוצה להיכנס לתחום הדיגיטל מרקטינג?
"צריך להיזהר לא להתבלבל בין האמצעי למטרה: בסוף תחום הדיגיטל הוא תחום עשיר ומרתק אך עם זאת צריך לזכור שזה בסוף ה-אמצעי להגיע ללקוח ולא המטרה עצמה."
מהו הדבר הראשון שאת מחפשת בקורות חיים של מועמד?
"דווקא כשמדובר בעובדים אני מחפשת את הדברים 'הבנאליים' אשר הם הבסיס הכי קריטי לליהוק עובדים איכותיים בתחום – הניסיון המקצועי "ואורך החיים" שלהם במקום העבודה (יציבות)"