נועה אשד, מנכ"לית משותפת בסוכנות Bold Digital Architects, מכורה לפודקסטים וספרי אודיו, לא זזה בלי צמיד ניטור הצעדים שלה ומתאמנת שלוש פעמים בשבוע באומנות הלחימה נינג'יטסו ■ בראיון היא שיתפה אותנו בספרים מומלצים לאנשי שיווק והמון טיפים ותובנות לאנשי דיגיטל
מה הסיפור האישי ואיך את באופן אישי "התגלגלת" לתחום הדיגיטל?
"למדתי משפטים, עשיתי התמחות במשרד גדול, במהרה הבנתי שמקומי אינו בעולמות עריכת הדין. תמיד התעניינתי במה גורם לאנשים לתקתק, בתוכן ובעולמות הדיגיטל ולכן ההתגלגלות לתחום הייתה טבעית. התחלתי כפרילנסרית, ניהלתי עמודי פייסבוק למותגים גדולים. בציר הזמן חברתי לאורי שותפי כיום בסוכנות. המיזם המשותף הראשון שלנו היה הוצאה לאור של מגזין ארצי לסטודנטים – ד'קמפוס. המגזין היה מעין טיים-אאוט לסטודנטים והפצנו אותו בקמפוסים בכל הארץ. זו הייתה חוויה מדהימה ועבורי זה היה בית ספר למנהל עסקים. לאחר 4 שנים קיבלנו החלטה משמעותית משותפת לסגור את המגזין (מה הפרינט מת?!) ולהתמקד בעולמות הדיגיטל. כך נולדה הסוכנות."
תוכלי לספר לנו על מהלך שיווקי-דיגיטלי אחד שהיית שותפה בו ואת הכי גאה בו?

"עבדנו עם סטראטפ בשם BusinessBlocks מסיליקון וואלי. חזון הסטראטפ היה לחנך עסקים קטנים ברחבי ארה"ב איך לשווק ולנהל את העסק שלהם. הם פנו אלינו כדי שנעזור להם למצב את העסק ולרכוש את אמונם של אותם עסקים קטנים.
יצאנו איתם למהלך רחב היקף ולאחר 6 חודשים הסטרטאפ נרכש ע"י חברה ציבורית המונפקת בנסד"ק. הנה לינק עם סיפור המקרה המלא: How BusinessBlocks Grew Their Business by 600% in 6 months using HubSpot and Amplified Inbound Marketing"
האם יש מהלך שיווקי-דיגיטלי בחברה אחרת שאת רוצה לפרגן לו?
"חברת איידומו המספקת פלטפרומה ליצירת קמפיינים עם סרטונים פרסונליים עשו פעילות לחברת Monarch Holidays במסגרתה הם הצליחו להגדיל ללקוח את הרווחים בצורה משמעותית ולייצר ROI של 3:1. גילוי נאות: איידומו לקוחות שלנו."
מה הם האתגרים שעמם את מתמודדת ברמה המקצועית?
"האתגרים המרכזיים הם בעיקר אתגרי יעילות וניהול – איך לנהל את הזמן בצורה הטובה ביותר, איך לפקח, ואיך לאפשר לעובדים סביבת עבודה מעצימה שמאפשרת יד חופשית תוך ליווי ולימוד צמודים."
עולם השיווק הדיגיטלי תחרותי מאד, כיצד את דואגת לבדל את החברה שלך מן המתחרים?
"אנחנו תמיד מנסים לשים את עצמנו בנעלי הלקוחות ולהבין מה הם מחפשים ואיך אנחנו יכולים להועיל להם בצורה הכי מדויקת ומדידה.

מבחינת בידול, אופליין אנחנו מרצים על התחום, אונליין אנחנו מקפידים לפרסם תוכן באופן קבוע בבלוג שלנו, לארח כותבים אורחים, לקחת חלק בשיחות בפורומים וקבוצות, ולקדם את המסרים שלנו – לכל פעילות אנחנו מציבים מדדי הצלחה ייחודיות ואנחנו דואגים לעקוב אחריהם ולהפיק לקחים.
בשנה שעברה פרסנו באמאזון ספר על Google AdWords שזינק לראש רשימת רבי המכר ונותר שם משך שבועות ארוכים."
איך את דואגת להישאר מעודכנת במגמות השונות בעולם הדיגיטל?
"אני דואגת להקדיש לפחות 5 שעות בשבוע לקריאה/האזנה לפודקסטים כדי להתעדכן במגמות השונות."
תוכלי להמליץ לנו על 3 ספרים על שיווק / דיגיטל?
1. Contagious: Why Things Catch מאת פרופ' יונה ברגר
ספר נהדר שסוקר בצורה פרקטית מה גורם לדברים להפוך פופלרים, למה אנשים מדברים על רעיונות מסוימים יותר מעל אחרים, למה סיפורים מסויימים יותר "מדבקים" מאחרים ומה גורם לתוכן אונליין להפוך וויראלי.
2. Anything You Want מאת דרק סיברס
סיפור ההצלחה של דרק סיברס ו-CD BABY, מספק המון תובנות כיצד לייצר תנועה שלמה סביב מוצר.
3. The Lean Startup מאת אריק רייס
רכישת כלים כיצד לערוך ניסויים קטנים וללמוד תו"כ תנועה. ניתן ליישם על קמפיינים דיגיטלים בצורה מאוד פרקטית אבל זהירות: הספר משנה דפוסי חשיבה
איזו עצה תוכלי לתת למי שרוצה להיכנס לתחום הדיגיטל מרקטינג?
"כל, אבל כל, הידע נמצא אונליין. אני ממליצה ללמוד, לקרוא, להתנסות. לא לפחד להיכשל. תבואו עם הבנה של עולם התוכן ותראו לבד שההזדמנויות מתחילות להתגלות בפניכם."
מהו הדבר הראשון שאת מחפשת בקורות חיים של מועמד?
"אתחיל מהסוף – הדבר האחרון שאני מחפשת זה הכשרה אקדמית (אני לא נגד, אבל אני לא חושבת שזה תנאי סף).
אני מחפשת לראות מה המועמד עשה עם חייו עד כה. גם אם זה עובד ג'וניור, אפשר לראות אם זה מישהו שלא עשה משהו עם עצמו מעבר למסלול תיכון-צבא-אקדמיה ובין מישהו שתמיד דאג להתפתח ולהעסיק עצמו בעוד דברים במקביל ללימודים (או במקומם). גם תחביבים מעידים על לא מעט בעיני.
זה מראה לי על ראש גדול ופוטנציאל גבוה ליכולת להתאים עצמו לקצב השינויים המסחרר בעולם הדיגיטל."
כאשר את מגייסת עובדי דיגיטל – אלו שאלות את שואלת בראיון העבודה?
"אין לי צ'קליסט קבוע. חשוב לי להתרשם מי הבן אדם, מה הוא מביא איתו, עד כמה יש לו מוטיבציה ללמוד, עד כמה הוא ראש גדול ועד כמה הוא שחקן קבוצתי. פר תפקיד יש שאלות מקצועיות שמאפשרות להבין את דפוסי החשיבה ואת רמת הידע הנוכחית."
מהן שלושת התכונות הכי חשובות לדעתך לאנשי דיגיטל?
"אוטודידקט, ראש גדול, יודע להפריד בין עיקר לטפל."
אם לא היית בעולם הדיגיטל, איפה הכי סביר שהיינו פוגשים אותך?
"(אזהרת קיטש) בעולם שבו אדם כבר לא באמת עושה רק דבר אחד והעשייה משתנה בקצב מסחרר ומצריכה חישובי מסלול מחדש תמידיים, אני משתדלת לא לשים על עצמי תוויות. אני צוברת ידע ומאמינה שהכל חלק ממסע אחד גדול ושאנחנו תמיד נמצאים איפה שאנחנו צריכים להיות."

