סופי מלניק אמתי, סמנכ"לית השיווק הבינ"ל של Outbrain, מגדלת את שלוש בנותיה 'מתוך אמונה שהכל אפשרי – כל מה שהן תחפוצנה' ■ שאלנו אותה על הדרך האישית שהיא עשתה מ'ילדה עולה חדשה' ועד לתפקיד הבכיר בענקית המלצות התוכן וקיבלנו המון תובנות על המתכון להצלחה.
בהסתכלות לאחור, כשאת מחברת את הנקודות שהובילו אותך אל התפקיד בו את נמצאת היום, מה המסלול שעברת בכדי להגיע לתפקיד הנוכחי?

״אני חושבת שהרבה מהאופי שלי התעצב בילדותי. כילדה, עולה חדשה בבאר שבע של שנות ה-80, רכשתי מידה מסויימת של חיספוס ויצר השרדות. אלו תכונות ויכולות ששימשו אותי אח"כ בלימודים ובבניית הקריירה שלי.
את התואר הראשון ב׳ביחסים בינלאומיים ולימודי רוסיה׳ עשיתי באוניברסיטה העברית כשעוד חלמתי להיות שגרירה, אבל מהר הבנתי שיש פער בין החלומות שלי של להסתובב במסיבות קוקטיילים, לבין המציאות היותר אפורה של עובדי מדינה.לאחר מכן עשיתי תואר שני במנהל עסקים בפאריז והתחלתי, כמו רבים אחרים, בתחום הפרסום כסטאז’רית ב-Y&R בפאריז.
במהלך הקריירה, זכיתי לעבור תחנות רבות בעולמות הפרסום, האסטרטגיה, היזמות והשיווק והצלחתי לחוות אספקטים שונים של עולם עשיר זה. במקביל הכרתי את גיא והתחתנו לאחר מכן הגיעו שלושת הילדות המקסימות שלי.בתפקידי האחרון שימשתי כסמנכ”ל אסטרטגיה של יהושוע TBWA.
הצטרפותי לחברת אאוטבריין הגיעה ברגע הנכון – גם מבחינת הקריירה שלי וגם באבולוציה של החברה שמגדירה את תחום הפרסום בדיגיטל מחדש – באמצעות תוכן. זה כמו ללמוד שפה חדשה במדינה שלך.״
האם היו מקרים לאורך הקריירה שהרגשת שאת זוכה ליחס שונה מגברים?
"האמת שלא, לא חשתי מעולם ביחס שונה, אבל אני חושבת שגם אם היה כלל לא הייתי מודעת לזה , אני מאמינה שזה קשור לעובדה גדלתי בבית שיווני של שני הורים רופאים קרייריסטים, ולכן לא עלה על דעתי שיש הבדל בין גברים לנשים."
מהן שלושת התכונות שלדעתך אפשרו לך באופן אישי לנפץ את תקרת הזכוכית?
- יצירתיות – לבוא עם פתרונות
- אינטליגנציה רגשית – רגישות גבוהה למצבים ואנשים
- התמדה – לא להתייאש, לא להפסיק
האם תוכלי לשתף איך את מצליחה לשלב בין האמהות לבין התפקיד הבכיר שכולל, בין היתר, שעות עבודה תובעניות ולא מעט טיסות לחו"ל?
"לאורך כל שנות הקריירה שלי, שילבתי הורות וקריירה אך את התפקיד הנוכחי לקחתי על עצמי רק כשחשתי שאני יכולה לשחרר. ואכן, כיום כשאני עובדת שעות ארוכות וקשות או טסה אני מרגישה שהבסיס כבר מספיק יציב. יש עדיין ייסורי מצפון אבל לא כאלה שחבילה מ״ברנדי מלוויל״ לא תפצה …"

אם היית צריכה לבחור מהלך שיווקי-דיגיטלי שהיית שותפה בו ואת הכי גאה בו, איזה היית בוחרת?
הצטרפתי לפני כשנה והאתגר הגדול ביותר שלי היה ללמוד את תרבות השווקים הבינ”ל אשר תחת אחריותי ולמזג אותם לפעילות שיווקית אחידה; שמחד תספר את הסיפור המבודל שלנו ומאידך תתמוך משמעותית במכירות.
אני עובדת עם הצוותים שלנו וישירות עם המותגים הגדולים על דיוק הבידול והצעת הערך המבודלת שלנו. המותגים מחפשים כיום למדוד, הכל. את כל שלבי הפאנל השיווקי, אני גאה לספר שפיתחנו פה בישראל את "TRUE ENGAGEMENT" – כלי אפקטיבי חדש שייתן לראשונה למפרסמים יכולת לאמוד את נכסיות המותג שלהם, הכלי והפיילוט ישראליים וישמשו את החברה בכל הטריטוריות שלה. מרגש ממש.
מה הבשורה שמביא TRUE ENGAGEMENT? אם עד היום המפרסמים קיבלו מידע רק על "תחתית המשפך השיווקי״, היום הם יכולים לבדוק ולהציב יעדים בהקשר לנכסיות המותג שלהם.
אם לא היית בעולם הדיגיטל, איפה הכי סביר שהיינו פוגשים אותך?
"אם לא הייתי 'מורדת' בהורים שלי אז כנראה שהייתי רופאה. אבל אני מרגישה שהמקצוע שלי בחר אותי – קומבינציה של יצירתיות, אנליטיות, היכולת לספר סיפור ולעשות שינוי – לראות את התמונה הגדולה ולכוון לשם."
