במשך עשור בתעשיית השיווק והפרסום באינטרנט הוביל יואב שלו מחלקות שיווק ומכירות בסטארטאפים שונים. במהלך השנים עבד מול חברות מכל הסוגים והגדלים. האתגר המשותף לכולן היה זהה – להביא טראפיק לעסק. הפיתרון של קליק איי אמ מאפשר להמיר כל שיתוף אונליין לטראפיק לעסק שלכם.
– איזו בעיה הסטארטפ שלכם בא לפתור?
"ראשית, קליקים בא לפתור את אתגר המיתוג. כשאומרים לאדם 'קפה' היום – בארץ הוא חושב על ארומה, בחו"ל אנשים חושבים על סטארבקס, כשאומרים לאנשים 'המבורגר' – הם חושבים על מקדונלדס. איך מגיעים לרמה כזאת של מיתוג? נותנים לאנשים לפגוש את השם שוב ושוב ושוב. באופליין זה לוגואים ופרסומות בכל מקום. איך עושים את זה אונליין? עם לינקים ממותגים. אתם רוצים שאנשים יראו את הקישורים שלכם בכל מקום, שהשם שלכם ייכנס לתודעה של קהל היעד שלכם. כשאנשים משתמשים היום במקצרי לינקים של ביטלי ואחרים, מה שהם עושים בעצם זה לחזק את המותג של ביטלי, כי אנשים רואים את הקישורים האלה בכל מקום. הם בעצם מוותרים על ההזדמנות למתג את עצמם עם כל שיתוף ותורמים למיתוג של חברה אחרת. קליקים, מאפשרת תוך שתי דקות ליצור לינק ממותג משלך, במחיר מצחיק של 10$ לחודש, וכך מאפשרת לכם להמשיך ולתרום למיתוג של עצמכם בכל קישור וקישור.
בנוסף, קליקים מאפשרת לך למצב את העסק שלך בדרך לתוכן רלוונטי. למשל אם אתה יועץ למשכנתאות, תוכל להוסיף את דף הנחיתה שלך בדרך לכתבות בנושא נדל"ן. אם אתה פיצריה תוכל לשים את עמוד ההזמנות שלך בדרך לסרטון שמלמד איך להכין פיצה, ואז כשההצעה היא מאוד רלוונטית לתוכן – יחסי ההמרה עולים, אתה נותן הצעה לקהל מאוד רלוונטי, וזוהי נקודה מאוד חשובה, כי גם קהל היעד נהנה ממנה וגם העסק. אחת הסיבות שאנשים לא אוהבים פרסומות היא חוסר הרלוונטיות שלהן – אך עם קליקים, אנשים מקבלים הצעות 'שבאות להן בטוב', נותנות מענה בדיוק למה שהיו צריכים, כך שזה מאפשר לעסק להגיע לקהל היעד שלו, ולקהל היעד למצוא את העסק.
עוד נקודה חשובה היא היכולת לנהל את תוכן היעד שאליו אדם מגיע. לדוגמא, אם אתה מקדם אופניים לילדים, כשאתה מפרסם, אתה יכול לשלוח את האנשים לעמוד המכירה הרלוונטי: במדינה אחת לאמאזון מקומי או ebay ובארץ לעמוד מכירה שמוכר בארץ, כך שהלקוח מגיע לעמוד מכירה רלוונטי, במטבע הנכון, כך שכל מה שנותר לו לעשות זה לבצע רכישה, זוהי עוד דרך בה קליקים רואה גם את העסק וגם את הלקוח.
אומרים שבשביל לבצע קנייה אדם צריך להיחשף למותג 20 פעמים. לכן, קליקים מאפשרת גם לצבוע קהלים, לדוגמא אם מישהו לחץ על לינק שפירסמתם להורדת אפליקצייה להיכרויות, אפשר לצבוע אותם עם פיקסל ריטרגטינג וכך לדעת שהם התעניינו במוצר שלכם ולאחר מכן להשתמש בקהל המסוים הזה ולהמשיך לפרסם להם הצעות רלוונטיות נוספות, כמו למשל אירועי פנויים פנויות.
המערכת שלנו היא בעצם מערכת של מאחורי הקלעים. מאחר ואנחנו מעודדים לינקים ממותגים, אנחנו בעצם מוותרים על המיתוג של קליקים עם כל שיתוף של לינק שלכם. אך מה שאנחנו רואים לנגד ענינו זה את הצד של הלקוח, משתפרים, מדייקים ועוזרים ללקוחות להגשים את היעדים העסקיים שלהם."
– איך התגבש אצלך הרעיון של clkim ?

"הכל התחיל מצורך שלי לנהל מוניטיזציה חכמה באחד מהאתרים שלי. במשך זמן רב חיפשתי פתרון גמיש, מהיר ואפקטיבי. לכשלא מצאתי אחד שתואם בדיוק את הצרכים שלי – החלטתי לבנות אותו. לקחתי הידע שצברתי בסטארטפים השונים על בניית חבילות, תמחור, פיצ'רים, אוטומציה, self service, טראפיק, עמידה בסקייל, שיווק ועוד כדי לייצג פלטפורמה שנותנת מענה אמיתי והכרחי לקהלי יעד רבים ומגוונים.
הפתרון עבד טוב כל כך שאמרתי לעצמי – בוא נראה אם יש עוד אנשים שהיו רוצים להשתמש בפתרון שכזה, אז פתחתי את המערכת לעולם. מהר מאוד קיבלנו פידבקים מאוד טובים, מסתבר שלא רק אני קיוויתי לפיתרון כזה. ומשם רק המשכנו להשתפר ולשדרג את המערכת כך שהיום היא נותנת מענה מאוד מדויק."
– איך אתם פותרים את הבעיה, מה שונה בכם?
"אני מאמין שפיתרון טוב הוא פיתרון שמאפשר לך לעשות כמה שפחות ולקבל כמה שיותר. הקמנו פלטפורמה שהיא self service עם אוטומציה מלאה. תהליך הקמת חשבון מהירה במיוחד – תוך דקות ספורות המשתמש יכול להתחיל לקצר לינקים עם דומיין ממותג משלו ולהנות מכל היתרונות שפירטנו בהתחלה במחיר נמוך מאוד.
אנחנו מאפשרים תמיכה של 24/7 באתר. אני מכיר מקרוב את התסכול של בעלי עסק כשדברים לא עובדים כמו שצריך ואני פשוט לא מוכן שהלקוחות שלי יחוו תסכול כזה. אחד המשובים שאנחנו מקבלים שוב ושוב היא על תודעת השירות הגבוהה שלנו.
אנחנו מפתחים ומוסיפים מוצרים לפי תוכנית פעולה סדורה מראש, אבל גם מכניסים כמה שיותר דרישות שמגיעות מהשטח. המטרה היא לתת מענה כמה שיותר מדויק, ואנחנו לא מתפשרים ולא מפספסים שום הזדמנות לתת ללקוחות מענה שיעשה להם את החיים קלים יותר, ואת היכולת להפיק כמה שיותר מהעבודה שלהם."
– מה התוכניות שלכם לעתיד?
"אנחנו כל הזמן מרחיבים את סל המוצרים שלנו, המסע הזה הביא אותי באופן אישי לפגוש חברות מאוד מעניינות, ואני כל הזמן שומע את הצרכים של האנשים ומבין עד כמה המערכת נותנת מענה רחב ואופטימאלי לקהלים שונים ומגוונים. אנחנו עובדים על להרחיב את קהל הלקוחות שלנו במדינות מתפתחות, ושואפים שכל עסק יוכל להנות מהשירות שלנו, כך שכל עסק יוכל להעצים את המותג שלו ולא מותג של עסק אחר, על מנת שהסטטיסטיקות של העסקים יישארו חסויות בניגוד לפתרונות אחרים שקיימים היום, ועל מנת שכל עסק יוכל למקסם את התועלת מהטראפיק שלו, לעשות אופטימיזציה בעצם לניהול הטראפיק, ולהמיר באמצעות המעברון יותר לקוחות על גבי תכנים 'תמימים' או תכנים שלא חשבת שיכולים להפיק תועלת כלשהי לעסק שלך. עצם העובדה שמדובר בלינק קצר וחסכוני בתווים מאפשר להטמיע אותו על גבי כל סוגי הפרסום אונליין ואופליין וכך למדוד בצורה הרבה יותר מדויקת את האפקטיביות של כל מאמצי השיווק והפרסום שלך.
בזכות שירות מצוין, מענה מדויק ומערכת חכמה ואוטומטית אנחנו שואפים להגיע לכל עסק באשר הוא ולעזור לו למקסם את עצמו."