אקוטגאווה ריונוסוקה, הגרסה היפנית של חיים נחמן ביאליק, אמר פעם ש"כאינדיבידואל, כל אחד מאיתנו הוא טיפה. יחד, אנחנו אוקיינוס".
כל קהילה מורכבת מהאנשים שמרכיבים אותה – בסקר שערכנו בין המשתתפים בקבוצות הפייסבוק הגדולות בישראל שעוסקות בשיווק, פרסום ודיגיטל – ניסינו להבין מי הם האנשים שחברים בכל אחת מקבוצות, לשמוע מה מעניין אותם ומה הם "מקבלים חזרה" מהקבוצה.
הפצנו את הסקר רק בין קבוצות עם למעלה מ-2,500 משתתפים, והסקירות המפורטות, שיופיעו בהמשך יהיו רק ל-5 הקבוצות שבהן הייתה היענות של לפחות 70 חברים להשתתפות בסקר:
- קבוצת "מנהלי שיווק מצייצים"
בה רשומים 5,604 חברים קיבלנו משוב מ-160 חברים (27.4% מסך העונים בסקר) - קבוצת "Amit Lavi – Social Media Observer"
בה רשומים 16,702 חברים קיבלנו משוב מ-110 חברים (18.8% מסך העונים בסקר) - קבוצת "מקצועני פרסום בפייסבוק"
בה רשומים 12,322 חברים קיבלנו משוב מ-100 חברים (17.1% מסך העונים בסקר) - קבוצת "מקצועני פרסום בגוגל ובפייסבוק"
בה רשומים 12,157 חברים קיבלנו משוב מ-98 חברים (16.8% מסך העונים בסקר) - קבוצת "ארגון הדיגיטל הישראלי"
בה רשומים 4,903 חברים קיבלנו משוב מ-76 חברים (13% מסך העונים בסקר)
קצת נתונים כללים על ה-584 משתתפים שענו על הסקר:
קצת נתונים דמוגרפים על כלל המשתתפים:
מהי רמת המקצועיות של התכנים בקבוצה? (בין 1 ל-5)
האם יצאו לך שיתופי פעולה בזכות הקבוצה? (כן,לא)